onsdag, april 29, 2009

Herr Omar kastar masken....

Islamisten Mohamed Omar intervjuas av Rickard
Alvarsson i Dagen. En helt fantastisk intervju där
islamisten fullständigt kastar masken....
***
Prästen Mikael Mogren ljuger. Det hävdar poeten Mohamed Omar, och påstår att deras gemensamma bok endast skrevs för att tjäna pengar och att någon vänskapsrelation dem emellan aldrig existerat.
- Det var länge sedan jag hade något samtal med Mikael Mogren. Han har aldrig varit intresserad av någon mänsklig vänskap, och är helt enkelt ingen hederlig människa. Syftet var att tjäna pengar. Enligt Mohamed Omar skrevs boken ”Vem är du?” tillsammans med Mikael Mogren av ett enda syfte - att tjäna pengar.

- Jag hade inget jobb. Jag trodde att boken skulle göra att jag fick föreläsa. Det var ju därför jag skrev poesi, för att bli känd, bygga en plattform och tjäna pengar. Jag hade inget verkligt syfte med min poesi.
Men varför väljer du att rasera hela den plattformen just nu?
- Den behövs inte längre. Nu har muslimerna blivit så starka i Europa att vi inte behöver media längre. Islams makt växer med en enorm kraft, det går inte att stoppa. Det finns ingen som står emot. Den liberala värdegrunden i Sverige är förfallen, Svenska kyrkan är en döende organisation, precis som hela Europas civilisation. Israel håller på att kollapsa och USA är ett sjunkande skepp.
Inte heller tidskriften Minarets ansvarige utgivare Abd al Haqq Kielan talar sanning, enligt Mohamed Omar. - Jag slutade långt innan han påstår. Jag drev Minaret med egna medel, men till slut tröttnade jag på det. Att jag slutade hade ingenting med mina åsikter att göra.
Mohamed Omars kontroversiella åsikter om Förintelsens dödssiffror, folkmordet i Darfur och USA:s inblandning i 11 september står fast. Dock säger han att han aldrig uttalat sig om folkmordet i Kambodja.- Jag hatar kommunismen, så det finns ingen anledning för mig att försvara dem. Däremot är jag säker på att USA stod bakom 11 september, att siffran sex miljoner judar som dog under Förintelsen bara är en mytisk siffra. Och att jag stödjer Hizbollah och Hamas syfte är inget konstigt. Det gör alla muslimer.