måndag, januari 11, 2010

Grønland, en islamistisk enklav i Oslo

Grønland är ett pittoreskt, men ganska
förslummat kvarter i centrala Oslo.
De senaste åren har det blivit totalt
övertaget av islamister, vilket fått Aften-
posten att skriva en avslöjande och upp-
rörande artikelserie. Här är burqor
vardagsplagg och den muslimska
moralpolisen vakar över invånarnas
uppförande.....
***
En marockanska som flyttade till Grönland
för tio år sedan bekräftar att den islamistiska
terrorn bara blir allt värre:
Muslimsk bydel
Fatima Tetouani vil ha mest mulig kontakt på
tvers av alle grenser. Men der hun sitter på stam-
kafeen Evita med utsikt til den vinterkalde gågaten
Smalgangen, er hun overrasket over hvor adskilt
nabolaget hennes faktisk er.
Da hun for ti år siden flyttet fra Marokko til Oslo
og sin norske mann, forventet hun et vestlig, åpent samfunn.
–Men Grønland er mer muslimsk enn Marokko,
sier hun, og rister på hodet.
–Jeg hadde aldri sett en burka før jeg kom hit.
Og jeg hadde aldri før opplevd stygge blikk hvis
jeg spiste eller drakk en kopp kaffe under ramadan.
Hun nikker ut mot bordene på fortauet.
–Jeg bryr meg ikke om dem og sitter synlig der ute.
Men mange gjemmer seg inne og tør ikke la noen se dem.
De frykter de strenge med skjegg, hijab
eller burka.
**
Som i moskeen
Egentlig skulle Tetouani sønn begynt på Vahl skole,
med over 95 prosent fremmedspråklige elever.
Men etter et besøk takket hun nei.
–Alle jentene var dekket til, jeg følte meg som i
moskeen. Sønnen min skal ikke bli mobbet fordi
han har en far som spiser svin og ikke er omskåret.
Hun har arbeidet i en barnehage i området og vet at
det skjer. En mor fra Algerie trodde seg uhørt da
hun kjeftet på sønnen sin fordi han hadde lekt med de
norske barna.
–Du vet jo at de spiser gris og kommer til helvete,
minnes Tetouani morens formaning.
Hun sukker.
–Tradisjon og fattigdom gjør at de fortsetter å
isolere seg i Norge. Det alvorlige er at de prøver
å okkupere denne bydelen.
**
En venninne besøkte henne i sommer.
Kledd i kort sommerkjole, opplevde hun møtet med
Grønland så ubehagelig at hun aldri vil komme tilbake.
Venninnen vil ikke snakke med Aftenposten.
–Hun er redd. Religion er det farligste å snakke om,
forklarer Tetouani.
***
***
(Tipstack till Politiskt Inkorrekt !)