tisdag, januari 05, 2010

"Vi kan alla bli en Westergaard"

På måndagen berättar konstnären Lars
Vilks att han fått ett telefonhot - från
Somalia.

Mannen, som talade på bruten svenska,

frågade om jag kände till vad som hänt i

Danmark och konstnären Kurt Westergaard.

Jag sa att jag förstås visste om det, säger

Lars Vilks och fortsätter:

Då förklarade mannen att de var ute efter

mer och de snart skulle komma till mig. Då

hälsade jag dem välkomna.

Samtalet avslutades men mannen ringer då

upp igen.

Han återupprepar att "de kommer, de kommer"

ett flertal tillfällen. Sedan avslutas samtalet,

säger Lars Vilks.

Vilks kommenterar hotet


Nu är ju Westergaard och Vilks långtifrån
ensamma om att hotas och angripas av
islamister. Den norska författaren Hege
Storhaug berättar nu öppet om när hon
överfölls i sitt hem för tre år sedan.
Storhaug hade genom sina böcker och
artiklar utmanat de starka islamistiska
krafterna i Oslo och extremvänstern.
Men så; noen uker etter dette ble jeg brutalt
slått ned i min egen leilighet. Der ble jeg
funnet i en blodpøl og med tydelige tegn
etter kamp over store deler av kroppen min
og blodsøl i leiligheten. Jeg kunne ikke gjøre
rede for meg, jeg hadde hatt black out.
I tillegg til alt blodet, var deler av listeverket
på ytterdøren til leiligheten knust.
Ingenting var stjålet.
***
Helle Merete Brix påminner om de tidigare
försöken att mörda Westergaard, men också
om alla andra som utsätts för konstant hot och
terror från islamisterna. Såväl de kända, som
Salman Rushdie och Ayan Hirsi Ali, som de
okända hjältarna som den franske läraren
Många säger att det värsta är upplevelsen
att vara bortglömda av samhället.
Journalister, politiker och det övriga åsikts-
etablissemanget vänder dem ryggen och
stöder därmed indirekt frihetens fiender.....
****
Fortsättning på
***
svd, dag, sds, pol, pol, pol, bar, smp, vk, gp, db, db, dag