torsdag, augusti 04, 2011

Om konsten att skjuta budbäraren


Det senaste årtiondet har alltfler
insett den pågående islamiseringen
av Europa och varnat för dess
konsekvenser. Så även jag.
**
För mig blev det en sent uppvaknande
omkring sekelskiftet medan jag satt i
Malmö kommunfullmäktige. Jag re-
agerade på Hizb ut-Tahrirs islamistiska
offensiv i skolorna i Malmö. En offensiv
som underlättades av att kommunen fritt
tillhandahöll lokaler och (då som nu)
inte gjorde något för att bekämpa
 islamism och antisemitism i Malmö.
Till slut fick jag det regerande partiet att
lite vagt fördöma islamistisk propaganda
 och förbjuda HuT-möten i kommunala
lokaler.
har jag skrivit om ofta..... 
**
Men det fick mig också att börja studera
frågan. Efter trettio års kamp mot nazism
och kommunism gick det upp för mig att
de två onda nu fått en minst lika farlig
**
Efter några år avslutade jag min partipolitiska
parentes och startade våren 2005 denna blogg
helt inriktad på kampen mot antisemitism,
islamism och terrorism. 
**
Att väcka det politiska etablissemanget i
Sverige visade sig vara en hopplös uppgift.
Kattungar öppnar ögonen efter kanske
en vecka. Svenska journalister och riksdags-
politiker kan gå blinda genom hela livet.... 
Däremot vaknar Europa efterhand.
Särskilt Danmark har de senaste åren ofta
varit Upplysningen fyrbåk.
**
Så plötsligt 22 juli 2011 hamnade frågan
om Europas islamisering på agendan på
alla redaktioner och partiexpeditioner.
På olyckligast möjliga sätt genom Breiviks
vansinniga terrordåd. 
Breiviks terrordåd var en ensam sjuk
hjärnas "lösning" på en negativ samhälls-
utveckling. Han hade inte levt i ett vaccum
utan läst mycket av debatten på nätet.
Läst, men inte begripit...
**
Och vad händer ?
I sin önskan att förklara och motivera
sina dåd sammanställer Breivik sitt
1.500-sidiga manifest. Förutom den
sjuka fantasidelen med de egenhändigt
hopknåpade "korsriddarna" (likt små
barn som leker) är det mest fakta och
debattartiklar hämtade från det
senaste årtiondets debatt om
islamiseringen.
**
Och vad sker då ?
Etablissemanget kastar sig över de
debattörer som ständig upplyst och
varnat för islamiseringen. Nu tycks
allt vara deras fel...
Den kanske främste tyske journalisten
idag Henryk Broder kommenterar
hur "guilt by association" kan fungera:
"För ungefär fem år sedan gav jag en
intervju till en holländsk tidning, där jag
berättade att när jag var yngre tänkte
jag lämna Europa och flytta till ett land
som inte hotades av en krypande
islamisering. Den intervjun citerades
av den islamkritiske norske bloggaren
Fjordman. Hela hans text återfinns
nu i Breiviks, mannen som mördade 
76 människor vid två terrordåd,
manifest.
Och plötsligt är jag - med andra
meningsfränder - ´ansvarig´ för
dåden..."
**
Många andra kända bloggare kan
berätta om samma perversa reaktioner
på terrordådet. Jihad Watch, Atlas Shrugs,
Snaphanen, Uriasposten med flera angrips
och okvädas för att de enbart rapporterat
dagens verklighet, något som en gång i
tiden även var gammelpressens uppgift....
Nu tycks allt vara budbärarens fel....
**
Svenska medier ska naturligvis inte vara
sämre. Svenskan lät i onsdags en kriminell
moralist angripa hela den s k counter-
jihadrörelsen.
*****
UPDATE:
Den kände bloggaren Fjordman
utsätts just nu för en kompakt

smutskastning. Journalisterna är
väl medvetna om att Fjordman
inte känner Breivik eller har några
som helst kontakter med honom.
Terroristen har citerat bl a Fjordmans
blogg och p g a det har bloggaren
själv kontaktat norska säkerhetspoisen.
Sedan tycks han ha behandlats bryskt
när bypolisen skulle ta upp vittnesmål... 
Men det finns många sätt att
misstänkliggöra någon....
Man kan använda formuleringar
som "Breiviks främsta inspirationskälla"
eller tala om hans "högerextrema
blogg" eller "sådd av hat och förakt"...
Inte oväntat är den svenska gammel-
pressen mest svinaktig.
Norska politiker och medier har uppträtt

på ett sätt som ingett respekt och aktning.
Många har nog sagt i dessa dagar: Tänk
om Sverige haft en statsminister som
Stoltenberg istället för en pajas.... 
****
d, d, d, d, d, vl, vl